Commercieel advies geven is zo makkelijk nog niet

Herkenbaar? Dan is de training adviesvaardigheden iets voor jou. Je leert signalen ter herkennen en te vertalen naar een passend advies voor de ander. 

Even in het kort over deze training

Leer werken vanuit een commerciële gedachte: leer signalen te zien en te vertalen naar een passend advies voor jouw klant.

Deze onderwerpen komen aan bod

Dagdeel 1 
  • Persoonlijke leerdoelen; 
  • Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency? 
  • De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin; 
  • Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop; 
  • Hoe bereik je het beoogde resultaat? 
  • Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen? 
  • Cases: informeren = verkopen; 
  • Feedback & Intervisie. 
   Dagdeel 2 
  • Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk? 
  • Van koopsignaal naar verkoopargument; 
  • Cases: goed advies = verkopen; 
  • Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid? 
  • Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen. 

Jij ná de training Commerciële Adviesvaardigheden

Na deze training heb je inzicht in service en adviserend verkopen. Het belang van jouw rol in de klantketen is helder en je kunt de klant goed adviseren. Je weet de klantbehoefte helder te krijgen, hebt de koopmotieven inzichtelijk, stelt de ordervraag en houdt regie in elk gesprek.

Jullie wensen staan centraal!

Ter inspiratie een voorbeeld van ons programma

Ochtend:

  • Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
  • Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency?
  • De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin
  • Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop
  • Hoe bereik je het beoogde resultaat?
  • Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen?
  • Cases: informeren = verkopen
  • Feedback & Intervisie

Middag:

  • Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk?
  • Van koopsignaal naar verkoopargument
  • Cases: goed advies = verkopen
  • Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid?
  • Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen
  • Reflectie en afronden van de bijeenkomst

Goed om te weten!

Jouw leervragen staan tijdens onze trainingen centraal. Hierdoor kan het zijn dat we afwijken van het programma. Bij Vlirdens Campus hebben we prettige voorzieningen tot onze beschikking. Fijne plekken om te lunchen en pauzes te houden. We zorgen er altijd voor dat er voldoende tijd is voor rust en even bewegen in het mooie bos dat grenst aan onze Campus.

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dagen. Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Commerciële Adviesvaardigheden

Aan het einde van je training ontvang je een deelnamecertificaat per mail.
 
In het kort +

Even in het kort over deze training

Leer werken vanuit een commerciële gedachte: leer signalen te zien en te vertalen naar een passend advies voor jouw klant.

Inhoud +

Deze onderwerpen komen aan bod

Dagdeel 1 
  • Persoonlijke leerdoelen; 
  • Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency? 
  • De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin; 
  • Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop; 
  • Hoe bereik je het beoogde resultaat? 
  • Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen? 
  • Cases: informeren = verkopen; 
  • Feedback & Intervisie. 
   Dagdeel 2 
  • Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk? 
  • Van koopsignaal naar verkoopargument; 
  • Cases: goed advies = verkopen; 
  • Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid? 
  • Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen. 

Resultaat +

Jij ná de training Commerciële Adviesvaardigheden

Na deze training heb je inzicht in service en adviserend verkopen. Het belang van jouw rol in de klantketen is helder en je kunt de klant goed adviseren. Je weet de klantbehoefte helder te krijgen, hebt de koopmotieven inzichtelijk, stelt de ordervraag en houdt regie in elk gesprek.

Programma +

Jullie wensen staan centraal!

Ter inspiratie een voorbeeld van ons programma

Ochtend:

  • Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
  • Wat versta jij onder service, kwaliteit en efficiency?
  • De fases in de klantcontactketen en jouw rol daarin
  • Informeren en adviseren realiseert tevredenheid en verkoop
  • Hoe bereik je het beoogde resultaat?
  • Hoe herken je koopsignalen en vertreksignalen?
  • Cases: informeren = verkopen
  • Feedback & Intervisie

Middag:

  • Hoe vertaal je klantgerichtheid en verkopen naar je eigen werk?
  • Van koopsignaal naar verkoopargument
  • Cases: goed advies = verkopen
  • Waar begint en eindigt jouw verantwoordelijkheid?
  • Case: Je eigen plan van aanpak om klantgericht te informeren, adviseren en verkopen
  • Reflectie en afronden van de bijeenkomst

Goed om te weten!

Jouw leervragen staan tijdens onze trainingen centraal. Hierdoor kan het zijn dat we afwijken van het programma. Bij Vlirdens Campus hebben we prettige voorzieningen tot onze beschikking. Fijne plekken om te lunchen en pauzes te houden. We zorgen er altijd voor dat er voldoende tijd is voor rust en even bewegen in het mooie bos dat grenst aan onze Campus.

Praktisch +

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dagen. Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Commerciële Adviesvaardigheden

Aan het einde van je training ontvang je een deelnamecertificaat per mail.
 

Training Commerciële adviesvaardigheden Vlirdens Campus https://vlirdenscampus.nl

Leer werken vanuit een commerciële gedachte: leer signalen te zien en te vertalen naar een passend advies voor jouw klant.

Training Commerciële adviesvaardigheden Daam Fockemalaan 22, Amersfoort of op eigen locatie Training-commerciële-adviesvaardigheden

Meer weten?

Naar contactformulier