Denk mee met je klanten, om zo een duurzame relatie aan te gaan met de training ‘Retentie’. De training is geschikt voor iedereen die telefonisch klantcontact heeft. Denk hierbij aan een klantenservice of callcenter omgeving. Ook geschikt voor medewerkers die face-to-face klantcontact hebben zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur. Ga met deze training naar service plus in klantcontact!

Even in het kort over de training Retentie

Vind je het lastig om vertreksignalen te herkennen? Weet je niet goed wat je kan doen om de klant te behouden? Vind je het lastig om bezwaren te weerleggen en de klant een passend aanbod te doen? Resulteert dit vervolgens in boze en gefrustreerde klanten die niet goed te woord zijn gestaan? Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijgen medewerkers eigenlijk als het op weerbaarheid aankomt?

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Retentie: wat betekent het eigenlijk?
  • Herkennen van klantsignalen en onvrede;
  • Opzegredenen en behoud;
  • Weerleggen van bezwaren;
  • Doen van een passend aanbod;
  • Casus: behoud van klanttevredenheid.

Jij ná de training Retentie

Na de training ‘Retentie’ weet je hoe je klantsignalen en onvrede kan herkennen. Hierbij weet je vervolgens de juiste oplossing aan te bieden, waardoor er een duurzame relatie wordt opgebouwd tussen organisatie en klant. Door middel van eigen casussen weten ze bovenstaande ook in de praktijk te brengen.

Aan het werk met jouw dagelijkse praktijk. Welkom bij het programma van de training Retentie

Ochtend:

  • Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
  • Retentie: wat betekent het eigenlijk?
  • Herkennen van klantsignalen en onvrede
  • Opzegredenen en behoud

Middag:

  • Weerleggen van bezwaren
  • Doen van een passend aanbod
  • Casus: behoud van klanttevredenheid
  • Afronden & reflectie op de dag
  • Reflectie en afronden van de bijeenkomst

Goed om te weten!

Jouw leervragen staan tijdens onze trainingen centraal. Hierdoor kan het zijn dat we afwijken van het programma. Bij Vlirdens Campus hebben we prettige voorzieningen tot onze beschikking. Fijne plekken om te lunchen en pauzes te houden. We zorgen er altijd voor dat er voldoende tijd is voor rust en even bewegen in het mooie bos dat grenst aan onze Campus.

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dag. Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Retentie

Na je training ontvang je een deelnamecertificaat per mail.

 
In het kort +

Even in het kort over de training Retentie

Vind je het lastig om vertreksignalen te herkennen? Weet je niet goed wat je kan doen om de klant te behouden? Vind je het lastig om bezwaren te weerleggen en de klant een passend aanbod te doen? Resulteert dit vervolgens in boze en gefrustreerde klanten die niet goed te woord zijn gestaan? Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijgen medewerkers eigenlijk als het op weerbaarheid aankomt?

Inhoud +

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Retentie: wat betekent het eigenlijk?
  • Herkennen van klantsignalen en onvrede;
  • Opzegredenen en behoud;
  • Weerleggen van bezwaren;
  • Doen van een passend aanbod;
  • Casus: behoud van klanttevredenheid.

Resultaat +

Jij ná de training Retentie

Na de training ‘Retentie’ weet je hoe je klantsignalen en onvrede kan herkennen. Hierbij weet je vervolgens de juiste oplossing aan te bieden, waardoor er een duurzame relatie wordt opgebouwd tussen organisatie en klant. Door middel van eigen casussen weten ze bovenstaande ook in de praktijk te brengen.

Programma +

Aan het werk met jouw dagelijkse praktijk. Welkom bij het programma van de training Retentie

Ochtend:

  • Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
  • Retentie: wat betekent het eigenlijk?
  • Herkennen van klantsignalen en onvrede
  • Opzegredenen en behoud

Middag:

  • Weerleggen van bezwaren
  • Doen van een passend aanbod
  • Casus: behoud van klanttevredenheid
  • Afronden & reflectie op de dag
  • Reflectie en afronden van de bijeenkomst

Goed om te weten!

Jouw leervragen staan tijdens onze trainingen centraal. Hierdoor kan het zijn dat we afwijken van het programma. Bij Vlirdens Campus hebben we prettige voorzieningen tot onze beschikking. Fijne plekken om te lunchen en pauzes te houden. We zorgen er altijd voor dat er voldoende tijd is voor rust en even bewegen in het mooie bos dat grenst aan onze Campus.

Praktisch +

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dag. Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Retentie

Na je training ontvang je een deelnamecertificaat per mail.

 

Training Retentie Vlirdens Campus https://vlirdenscampus.nl

Denk mee met je klanten, om zo een duurzame relatie aan te gaan met de training ‘Retentie’.

Training Retentie Incompany

Meer weten?

Naar contactformulier