Breng je klantcontact op orde met de training ‘Professioneel Klantcontact’. De training is geschikt voor iedereen die klantcontact heeft. Dit kan zijn in een klantenservice of callcenter omgeving maar ook voor medewerkers die face-to-face klantcontact hebben zoals aan een balie, in een winkel of aan de deur. De training is zowel voor nieuwe als voor de meer ervaren medewerkers geschikt.

Even in het kort over de training Professioneel Klantcontact

In het contact met klanten ben jij het visitekaartje van het bedrijf. Maar hoe heurt het eigenlijk?   Weet jij al hoe je goed moet communiceren met klanten? Lukt het je om structuur te houden in een gesprek? Weet je hoe je vragen moet stellen en hoe je echt naar een klant moet luisteren? Of heb je vaker dan je wil boze en gefrustreerde klanten of herhaalverkeer?  Heb je meerdere keren ja moeten antwoorden? Mooi dat je veel zelfinzicht hebt en open staat voor ontwikkeling! Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijgen medewerkers eigenlijk?  Onze trainers leren de deelnemers in de training ‘Professioneel Klantcontact’ om vanuit een klantgerichte houding gesprekstools en -technieken gestructureerd in te zetten, zodat jij deze kunt gebruiken in gesprekken met verschillende typen klanten: zowel in telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving als face-to-face klantcontact zoals aan een balie of aan de deur. Ook leren ze je op een prettige, klantgerichte manier de leiding in gesprekken te houden. Deze training is een combinatie van klantgerichtheid, Luisteren-Samenvatten-Doorvragen (LSD), referentiekader, gespreksstructuur en klanttypologieën. 

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Klantgerichtheid en gesprekstools; 
  • Jouw referentiekader; 
  • Luister- en vraagtechnieken; 
  • Ordenen & Samenvatten; 
  • Klantgerichtheid en gespreksstructuur; 
  • DANCE® structuur in communicatie; 
  • Effectief communiceren;
  • Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen; 
  • DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden. 

Jij ná de training Professioneel Klantcontact

Je klantcontact op orde hebben, leidt tot enthousiaste klanten, betere reviews, minder klachten en meer omzet. Coniche maakt het leren van essentiële klantcontact vaardigheden middels deze interactieve training toegankelijk voor iedereen

Programma
Ochtend  09:00 – 09:30Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
09:30 - 11:00
  • Klantgerichtheid en gesprekstools
  • Jouw referentiekader
  • Luister- en vraagtechnieken
11:00 – 11:15Pauze
11:15 – 12:30
  • Ordenen & Samenvatten
  • Klantgerichtheid en gespreksstructuur
Lunch12:30 – 13:00Lunchen
Middag13:00 – 15:00
  • DANCE® structuur in communicatie
  • Effectief communiceren
15:00 – 15:15Pauze
  • Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen
  • DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden
16:00Afronden & evaluatie
Het kan zijn dat we afwijken van het programma omdat we het belangrijk vinden om ruimte vrij te maken voor individuele leervragen. We zorgen ervoor dat we hierin altijd overleg hebben tijdens de training met de gehele groep.

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dag.  Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Professioneel Klantcontact

Aan het einde van je training ontvang je een persoonlijk deelnamecertificaat.
 
 
In het kort +

Even in het kort over de training Professioneel Klantcontact

In het contact met klanten ben jij het visitekaartje van het bedrijf. Maar hoe heurt het eigenlijk?   Weet jij al hoe je goed moet communiceren met klanten? Lukt het je om structuur te houden in een gesprek? Weet je hoe je vragen moet stellen en hoe je echt naar een klant moet luisteren? Of heb je vaker dan je wil boze en gefrustreerde klanten of herhaalverkeer?  Heb je meerdere keren ja moeten antwoorden? Mooi dat je veel zelfinzicht hebt en open staat voor ontwikkeling! Het dagelijkse contact met jouw klanten is bepalend voor klanttevredenheid. De online reviews maken dit vaak pijnlijk duidelijk. Beter klantcontact leidt niet alleen tot enthousiaste klanten en betere reviews maar ook minder klachten en meer omzet. Maar welke training en begeleiding krijgen medewerkers eigenlijk?  Onze trainers leren de deelnemers in de training ‘Professioneel Klantcontact’ om vanuit een klantgerichte houding gesprekstools en -technieken gestructureerd in te zetten, zodat jij deze kunt gebruiken in gesprekken met verschillende typen klanten: zowel in telefonisch klantcontact zoals een klantenservice of callcenter omgeving als face-to-face klantcontact zoals aan een balie of aan de deur. Ook leren ze je op een prettige, klantgerichte manier de leiding in gesprekken te houden. Deze training is een combinatie van klantgerichtheid, Luisteren-Samenvatten-Doorvragen (LSD), referentiekader, gespreksstructuur en klanttypologieën. 

Inhoud +

Deze onderwerpen komen aan bod

  • Klantgerichtheid en gesprekstools; 
  • Jouw referentiekader; 
  • Luister- en vraagtechnieken; 
  • Ordenen & Samenvatten; 
  • Klantgerichtheid en gespreksstructuur; 
  • DANCE® structuur in communicatie; 
  • Effectief communiceren;
  • Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen; 
  • DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden. 

Resultaat +

Jij ná de training Professioneel Klantcontact

Je klantcontact op orde hebben, leidt tot enthousiaste klanten, betere reviews, minder klachten en meer omzet. Coniche maakt het leren van essentiële klantcontact vaardigheden middels deze interactieve training toegankelijk voor iedereen

Programma +

Programma
Ochtend  09:00 – 09:30Welkom, jouw leerdoelen & programma van de dag
09:30 - 11:00
  • Klantgerichtheid en gesprekstools
  • Jouw referentiekader
  • Luister- en vraagtechnieken
11:00 – 11:15Pauze
11:15 – 12:30
  • Ordenen & Samenvatten
  • Klantgerichtheid en gespreksstructuur
Lunch12:30 – 13:00Lunchen
Middag13:00 – 15:00
  • DANCE® structuur in communicatie
  • Effectief communiceren
15:00 – 15:15Pauze
  • Diverse klanttypologieën, gedrag en verwachtingen
  • DAS-model in de praktijk incl. direct toepasbare handvatten om de leiding in het gesprek te behouden
16:00Afronden & evaluatie
Het kan zijn dat we afwijken van het programma omdat we het belangrijk vinden om ruimte vrij te maken voor individuele leervragen. We zorgen ervoor dat we hierin altijd overleg hebben tijdens de training met de gehele groep.

Praktisch +

Tijdsinvestering en voorbereiding

De studielast van deze opleiding beslaat 1 dag.  Uiterlijk 2 weken voor dat de training start, hoor je van ons wat de exacte voorbereiding inhoudt.

Certificaat Training Professioneel Klantcontact

Aan het einde van je training ontvang je een persoonlijk deelnamecertificaat.
 
 

Training Professioneel Klantcontact Vlirdens Campus https://vlirdenscampus.nl

Breng je klantcontact op orde met de training ‘Professioneel Klantcontact’. De training is geschikt voor iedereen die klantcontact heeft: zowel telefonisch als face-to-face.

Training Professioneel Klantcontact Amersfoortseweg 98, Doorn

Meer weten?

Naar contactformulier